Celami głównymi projektu jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie innowacyjnych narzędzi, które wygenerują modyfikację pracy zespołów nauczycielskich, stworzą platformę wymiany dobrych praktyk oraz podniosą jakość pracy szkoły poprzez wzmocnienie liderów, wdrożenie nabytej wiedzy z zakresu pracy z projektem, krytycznego myślenia, uczenia przez działanie, umiejętności pracy pod wpływem stresu, celu i czasu. Dzięki osiągnięciu założonych celów kadra podwyższy poziom osiągania rezultatów w edukacji zawodowej oraz uatrakcyjni proces nauczania na kierunkach istotnych z punktu widzenia gospodarki opartej na wiedzy. Realnie zrealizuje potrzebę nauczania nauk z multi dyscyplinarnego podejścia STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka), które pomogą przyczynić się do lepszego zrozumienia i umiejętności rozwiązywania problemów, zagwarantuje uczniom równe szanse na osiągnięcie doskonałych wyników w nauce (postulat raportu „Edukacja naukowa dla odpowiedzialnego obywatelstwa” (UE, 2015). Implementacja poznanych rozwiązań dydaktycznych będzie praktycznym wsparciem do realizacji kolejnego celu strategicznego szkoły czyli nauczania w oparciu o nowoczesne narzędzia oraz zwiększenie mobilności traktowanej jako wieloaspektowe podniesienie kompetencji, nie tylko zawodowych. Nauczyciele rozwiną myślenie twórcze na konkretnych ćwiczeniach i warsztatach, wzmocnią umiejętności zawodowe, pokonają bariery psychologiczne, które ich ograniczają. Szkoła stworzy szansę uczestnictwa, w postulowanej przez nauczycieli, wymianie doświadczeń i pracy z partnerem zagranicznym, wdroży atrakcyjne metody wspierające proces dydaktyczny postulowanych przez uczniów, pracodawców i rodziców. Biorący udział w projekcie podniosą poziom integracji, dzięki realizacji wspólnego przedsięwzięcia, co winno pogłębić wymianę doświadczeń i zwiększeniem potencjału projektu Szkolnej Platformy Dobrych Praktyk. Konsultacje, również po projekcie, wzbogacą potencjał dydaktyczny szkoły o nowe materiały które staną się inspiracją dla nauczycieli, zwłaszcza dla tych z niewielkim doświadczeniem.
Działanie będzie wymagało opracowania materiałów w sposób ogólnodostępny dla innych nauczycieli, co pozwoli na praktyczne podejście do narzędzi elearningowych i innych. Obecnie pracodawcy wymagają od nauczycieli czegoś więcej niż tylko wiedzy teoretycznej. Pragną, by młodzież była kształcona w oparciu o twórcze rozwiązywanie problemów, podejście krytyczne oraz kreatywne cele. Nauczyciele coraz częściej nie rozumieją współczesnych wyzwań, zamykając się w nauczaniu tylko na przedmiot i powielając niezmienne nawyki. Projekt oparty na mobilności pozwoli nauczycielom odbyć szkolenie w środowisku międzynarodowym, zapozna ich z nowymi metodami pracy, poprawi ich stronę językową w oparciu o znajomość języka obcego, w tym branżowego. Pozwoli to,nie tylko poczuć się pewniej w
wykorzystywaniu języka angielskiego i hiszpańskiego, ale także zachęci do nauki języków traktowanych jako cel osobisty i zawodowy.