Celami głównymi projektu jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie innowacyjnych narzędzi, które wygenerują modyfikację pracy zespołów nauczycielskich, stworzą platformę wymiany dobrych praktyk oraz podniosą jakość pracy szkoły poprzez wzmocnienie liderów, wdrożenie nabytej wiedzy z zakresu pracy z projektem, krytycznego myślenia, uczenia przez działanie, umiejętności pracy pod wpływem stresu, celu i czasu. Dzięki osiągnięciu założonych celów szkoła podwyższy poziom osiągania rezultatów w edukacji zawodowej oraz uatrakcyjni proces nauczania na kierunkach istotnych z punktu widzenia gospodarki opartej na wiedzy. Implementacja poznanych rozwiązań dydaktycznych będzie praktycznym wsparciem do realizacji kolejnego celu strategicznego szkoły czyli nauczania w oparciu o nowoczesne narzędzia i zwiększenia mobilności traktowanej jako wieloaspektowe podniesienie kompetencji nie tylko zawodowych.
Nauczyciele rozwiną myślenie twórcze na konkretnych ćwiczeniach i warsztatach ,wzmocnią swoje umiejętności zawodowe, pokonają bariery psychologiczne, które ich ograniczają. Będą mieli po raz pierwszy szansę uczestniczyć w postulowanej wymianie doświadczeń i pracy z partnerem zagranicznym, poznają atrakcyjne formy wspierające proces dydaktyczny w hiszpańskim systemie edukacji. Biorący udział w projekcie zwiększą poziom integracji dzięki realizacji wspólnego przedsięwzięcia, co winno pogłębić wymianą doświadczeń i budową Szkolnej Platformy Dobrych Praktyk. Konsultacje, również po projekcie ,w zakresie budowy platformy dobrych praktyk wzbogacą warsztat dydaktyczny szkoły oraz staną się miejscem publikacji. Działanie będzie wymagało opracowywania materiałów w sposób ogólnodostępny dla innych nauczycieli co pozwoli na praktyczne podejście na narzędzi elearningowych i innych. Obecnie pracodawcy wymagają od nauczycieli czegoś więcej niż tylko wiedzy teoretycznej. Pragną by młodzież była kształcona w oparciu o twórcze rozwiązywanie problemów oraz podejście krytyczne. Nauczyciele coraz częściej nie rozumieją współczesnych, wyzwań zamykając się w nauczaniu tylko przedmiot i środowisko, w którym funkcjonują.
Projekt oparty na mobilności pozwoli uczestnikom odbyć szkolenie w środowisku międzynarodowym, zapozna ich z nowymi metodami pracy, poprawi ich stronę językową w o oparciu o znajomość języka obcego, w tym branżowego. Udział w projekcie pozwoli nie tylko poczuć się pewniej w wykorzystywaniu języka angielskiego i hiszpańskiego, ale także zachęci do nauki innych języków.